Porkkalan parenteesi sai apua

Porkkala Parenteesi sai apua Kirkkonummen Huolto Oy:ltä

Siuntiossa, Kabanovintiellä Pikkalassa sijaitseva entisöity riemukaari on eräs tärkeä Porkkala Parenteesin historiasta kertova muisto.

– Lähes jokaisella kerralla kun ryhmiä opastetaan, pysähdytään riemukaarella ja kerrotaan siihen liittyvää historiaa ja tarinoita, kertoo Porkkala Parenteesi Ry:n varapuheenjohtaja Lena Selén.

– Luonto kuitenkin tahtoo ottaa vallan, ja varsinkin näin 60 v juhlavuonna, jolloin ryhmiä on paljon, on tärkeää, että ihmiset pääsevät näkemään historiallisia paikkoja.

– Olemme saaneet apua Kirkkonummen Huolto Oy:stä. Kiinteistönhoitaja Ove Grundström ja kesätyöntekijä Sebastian Hedman kävivät raivaamassa portin ympäristön upeaan kuntoon, saatuamme maanomistajalta luvan putsata risuista ja puskista.

– Nyt pääsemme upeasti paikalle, kiitos Kirkkonummen Huolto Oy:n, kertoo Lena Selén iloisena.

Pikkalassa sijaitseva portti näkyi varsin huonosti, koska kasvillisuus peitti sen osittain

Pikkalassa sijaitseva portti näkyi varsin huonosti, koska kasvillisuus peitti sen jo osittain.

Raivaussaha, siimaleikkuri ja ruohonleikkuri ja pari riuskaa miestä ja työn jälki alkaa näkymään.

Maanomistajan annettua luvan, Ove Grundström ja Sebastian Hedman Kirkkonummen Huollosta auttoivat Porkkalan Parenteesi Ry:tä ja nyt Pikkalassa sijaitseva portti näkyy taas hyvin ja ryhmät pääsevät helposti siihen tutustumaan.

Porkkalan parenteesi kuva 3