Tyytyväinen asiakas on palvelun perusta

”Asiakaslähtöisyys kuulostaa itsestään selvältä asialta ja niin sen tuleekin olla. Sitä ei sovi vähätellä koska se kantaa pitkälle tulevaisuuteen” sanoi KH Oy:n toimitusjohtaja Benjam Kukko toivottaessaan henkilökunnan tervetulleeksi yrityksen omaan räätälöityyn koulutukseen Lohjan Kisakalliossa.

satisfaction survey

”Useimmat taidot vaativat pitkää opiskelua ja harjoittelua, mutta
niistä hyödyllisin, erinomaisen palvelun taito, vaatii vain halua”.

Kirkkonummen Huolto Oy:ssä asiakaspalveluun panostetaan entistä enemmän. Syyskuussa koko henkilökunnalle järjestettiin asiakaspalvelukoulutusta. Koulutuksessa painotettiin eri osa-alueiden saumattoman yhteistyön toimivuutta osana asiakaspalvelua. Asiakaspalvelutilanteet ovat myös kovin erilaisia eri henkilöryhmillä. Viikonloppuna tapahtuva ovenavaus aamuyön tunteina on tilanteena aivan toisenlainen kuin asiakaspalvelussa tehty isännöitsijäntodistuksen tilaaminen aurinkoisena päivänä.

Kuitenkin jokainen kohtaaminen on osa asiakaspalvelua, muistutti Amiedun kouluttaja kiinteistöalan monista erilaisista asiakaspalvelutilanteista.

Hyvä asiakaspalvelu on investointi, joka realisoituu pitkällä aikavälillä. Kilpailukykymme vaatii oikeaa asennetta. Asiakkaamme ovat laatutietoisia, joten heidän tarpeiden tunnistaminen on tärkeää.

Henkilökuntamme on ammattitaitoista ja ymmärtää yhä paremmin tämän merkityksen. Ammattilainen kuuntelee asiakastaan ja ratkaisee hänen toiveensa ripeästi ja luotettavasti.

Matala organisaatiohierarkia mahdollistaa myös tarvittavan ketteryyden. Erilaisiin tilanteisiin voidaan nopealla aikataululla löytää oikeat ja toimivat ratkaisut. Kun oikean henkilön kanssa pääsee keskustelemaan suoraan jää turha odottelu pois.

Täytyy muistaa, että emme ole robotteja, ja näin ollen virheitä sattuu. Kuitenkin virheen sattuessa tehdään korjaus välittömästi. Virhettä ei saa selitellä. Nöyrällä asenteella tehdään korjaukset nopeasti ja laadukkaasti.

Kirkkonummen Huolto Oy kouluttaa henkilökuntaansa jatkuvasti. Järjestämme kollektiivista koulutusta jonka lisäksi eri palvelun tuottajille on tarjolla omia koulutuksiaan.