Palvelujen keskittäminen kannattaa

Kiinteistöpalveluiden keskittäminen kiihtyy tulevina vuosina

Kiinteistöpalvelujen keskittäminen tulee kiihtymään tulevina vuosina. Isännöinti-, kiinteistönhuolto-, ulkotyö- ja siivouspalvelut mielletään yhdistelmäksi, joka on järkevää keskittää yhdelle toimijalle. Palveluiden keskittämistä pidetään helppona. ISS:n Taloustutkimuksella teettämä kysely vahvistaa näkemystämme, josta olemme puhuneet jo vuosia, kertoo toimitusjohtaja Benjam Kukko Kirkkonummen Huolto Oy:stä.

Keskittämisellä haetaan kustannustehokkuutta ja helppoutta

Keskittämisen tavoitteena on sekä kustannussäästöjen että tehokkuuden saavuttaminen. Taloudellinen tilanne lienee osittain tämän trendin takana, samalla kun taloyhtiössä kokonaisuus on paremmin hallittavissa. Yhden yhteyshenkilön kanssa asioiminen on sekä helppoa, että tehokasta”, muistuttaa Kukko asiakkailta saamastaan palautteesta.

Osaaminen epäilyttää

Palveluntarjoajien osaaminen epäilyttää joissain tapauksissa. Lähinnä on kysytty voiko yhden yrityksen alla olla kokonaisosaamista, josta syntyy synergiaetuja? On myös epäilty läpinäkyvyyttä, kun isännöinnin ja muiden palvelujen tuottaminen on samassa organisaatiossa.

”Tästä olemme saaneet valtavasti kokemusta ja voimme todeta, että tiedonkulku on sekä nopeaa, että avointa. Kun isännöitsijä ja huoltotoimen palvelut tuotetaan yhdellä puhelinsoitolla samasta puhelinnumerosta, hoituu palvelu sekä nopeasti että tehokkaasti. Huoltotoimen päällikkö ja esimies käyvät keskustelua isännöinnin kanssa päivittäin ja tarvittaessa kiinteistönhoitaja saa kasvotusten taloyhtiön palautteen ja ohjeet suoraan isännöitsijältä”, sanoo kiinteistönhuoltopalvelun ja isännöinnin saumattomasta yhteistyöstä isännöitsijä Kirsi Viitanen.

Palvelujen yhdistämisellä aikaansaadaan oma-aloitteisuutta, asiantuntemuksen lisäämistä ja asioihin tarttumista nopeasti. Monien asioiden kehittäminen on helpompaa, kun huoltotoimen esimiehet osallistuvat isännöinnin palavereihin. Yhteydenpito on päivittäistä ja isännöitsijällä on koko ajan tietoa mitä yhtiössä tapahtuu.

Osaamisen ja synergian tuomat edut

”Väitän, että kiinteistönhoitajamme ymmärtävät isännöinnin tarpeita ja isännöitsijät ymmärtävät kiinteistönhoitajien töitä keskimääräistä paremmin” sanoo toimitusjohtaja Kukko Kirkkonummen Huollosta. KH Oy on tuottanut kiinteistöille kokonaispalveluja yli 40 vuotta. Siinä on rutkasti kokemusta, josta asiakkaamme hyötyvät.

”Yhtiössämme palvelujen kehittäminen kokonaisuutena lähtee oman alansa asiantuntijoista. Sitä kautta eri palvelutuotantojen osaaminen nivoutuu yhä paremmaksi kiinteistöpalveluksi” painottaa Kukko kokonaispalvelujen merkitystä. Kaikkien intresseissä on tuottaa palvelu laadukkaasti ja kustannustehokkaasti. Yhdestä puhelinnumerosta hoituu kerralla kaikki.

Koko organisaatiomme auttaa Teitä hyötymään kokonaispalvelusta. Ota yhteyttä, niin mietimme Teille yhdessä parhaan kokonaisuuden.