Huolellinen lajittelu säästää kustannuksia

-kartongin lajittelussa petrattava

puhtaasti parempaa arkea
huolellinen lajittelu säästää kustannuksia

Kartonkiastian tyhjentäminen on sekajätettä edullisempaa, sillä kartongin käsittelystä ei peritä maksua. Jos kartonkiastia sisältää sinne kuulumatonta jätettä, astia tyhjennetään sekajäteautoon ja tyhjentämisestä peritään sekajätetaksa.

Muro- ja keksipaketit, munakennot, maito- ja mehutölkit, pahvit, paperipussit ja -kassit ovat arvokasta raaka-ainetta pakkausteollisuuden tarpeisiin. Kerätystä materiaalista valmistetaan mm. hylsykartonkia. Vain puhdas raaka-aine kelpaa käsittelyyn.

Kartongin kuljetukset HSY:lle – vuorossa Espoo, Kauniainen ja Kirkkonummi

Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen kiinteistöjen kartonkikuljetukset siirtyvät HSY:n järjestämiksi 21.3.2016 alkaen.

Kiinteistöt, joita muutos koskee, saavat kirjeen helmikuussa. Kiinteistöllä tällä hetkellä voimassa oleva kartonkikeräyksen sopimus päättyy automaattisesti eikä muutos edellytä kiinteistöltä toimenpiteitä.

Kaikki kiinteistöt, joissa on vähintään 10 huoneistoa, siirtyvät HSY:n kartonkikeräykseen vuoteen 2017 mennessä.

Aikataulut on julkaistu sivulla hsy.fi/keräysautot.

HSYn jätekeräysauto