Isännöitsijälle soitetaan monista eri asioista

On paljon asioita, joiden huoltotoimenpiteet eivät ole huoltoyhtiön vastuulla, eikä varsinkaan isännöitsijän vastuulla. Asiaa helpottaa sähköinen Vastuunjako-palvelu, joka on osakkaiden saatavissa taloyhtiön sivuilta.

Asukkaiden erilaisissa ongelmatilanteissa isännöitsijälle soittaminen tuntuu luonnollisimmalta ratkaisulta, vaikka näin ei olisikaan. Talo- tai huoltoyhtiö eivät kuitenkaan ole vastuussa kaikkien kodin huoltoasioiden ratkaisemisessa. Osakkaan tulee tietää, milloin on otettava yhteyttä ja milloin ei, sillä usein vastuu onkin osakkaalla itsellään.

Monet asiat voi tarkistaa ensin Vastuunjako-palvelusta, joka on taloyhtiön osakkaiden käytössä Huoneistotieto.fi sivuston tai sovelluksen kautta milloin tahansa. Vastuunjako-palvelu on ajantasainen loistava koko ajan päivittyvä palvelu, joka löytyy Kirkkonummen Huollon asiakkaiden käytössä olevasta Huoneistotieto.fi palvelusta.

– Omaa kotiaan kannattaa huoltaa ja pitää kunnossa.  Vastuunjaon tunteminen on monelle uusi asia. Vastuunjakoon liittyvissä kysymyksissä neuvoja saa palvelusta ja ellei asia sieltä selviä, isännöitsijältä.

Huoltoasioissa, soita huoltoyhtiöön

Jostain syystä moni soittaa isännöitsijälle, vaikka asia kuuluu kiinteistöhuollolle. Parhaan palvelun saa, kun soittaa Kirkkonummen Huoltoon ja kertoo asiansa asiakaspalveluun. Asiakaspalvelusta huoltoasiat kohdistetaan suoraan Kirkkonummen Huollon kiinteistönhoitajille, jolloin apu tulee parhaimmillaan minuuteissa.

– Jos asunto on kuuma kesällä tai kylmä talvella, silloin huolto on oikea osoite. Sitä ennen kannattaa kuitenkin tarkistaa, ettei jokin lämmitin ole päällä kesällä tai vastaavasti pattereiden termostaatit kiinni talvella.

– Lattiakaivojen puhdistaminen kuuluun niin ikään osakkaalle. Se on hyvä puhdistaa usein, sillä puhdistamattomana se aiheuttaa epämiellyttävää hajua ja tukoksia.

12.7.2022