KOKOUKSET ETÄYHTEYKSIN – KORONAN VAIKUTUS YHTIÖKOKOUSAIKAAN

Vuoden 2020 keväällä Kirkkonummen Huolto Oy:ssä oli välittömästi koronarajoitusten alkaessa valmiudet etäkokousten pitämiselle. Vuoden aikana on opittu paljon ja kokousten pitämiseen ja kokouskäytäntöihin on vuoden aikana kehitetty monia hyviä tapoja ja ohjelmistojen mukanaan tuomia helpottavia asioita. Koronarajoitukset vaikuttavat tänäkin keväänä taloyhtiöiden yhtiökokouksiin, joten Kirkkonummen Huolto Oy suosittelee etäyhteyksien käyttöä, jotta voimme huolehtia toinen toistemme terveydestä.

– Etäyhteyksiä hyödynnetään poikkeuksetta taloyhtiöiden kokouksissa. Emme riskeeraa kenenkään terveyttä, vaikka taloyhtiön yhtiökokous onkin osakkaalle tärkeä vaikuttamisen paikka, kerrotaan Kirkkonummen Huollon isännöintipalvelusta.

– Vuoden aikana olemme oppineet valtavasti ja uudet sovellukset tulevat auttamaan meitä palvelemaan yhtiöiden osakkaita aina vaan paremmin.

Kokouksen siirtämiselle ei siis ole mitään syytä, eikä toistaiseksi edes ole tiedossa viime kevään kaltaista mahdollisuutta kokousten siirtämiselle yli lakisääteisen ajan.

Uusien koronarajoitusten myötä yli kuuden hengen kokoontumiset kielletään ainakin Uudellamaalla, Varsinais-Suomessa, Satakunnassa, Kanta-Hämeessä, Vaasassa, Ahvenmaalla ja Lapissa.

Epidemian kiihtymis- ja leviämisalueilla toteutetaan myös kolmen viikon sulkutila 8.–28.3. Rajoitustoimista lisää valtioneuvoston sivuilla.

Oman alueen rajoituksista löytyy lisätietoa Aluehallintoviraston sivuilta.

26.2.2021