Kutsumattomat pikkuvieraat ovat torjuttavissa

Monet asunnoissa esiintyvistä hyönteisistä ja muista pikku eläimistä ovat lähtöisin maapallon lämpimiltä alueilta. Ne ovat kulkeutuneet ihmisen mukana rakennuskulttuurin paranemisen myötä myös tänne kylmään pohjolaan. Riittävän korkean lämpötilan ja sopeutumiskykynsä ansiosta ne pystyvät muodostamaan pysyviä kantoja ihmisen elinympäristössä.

Asunnoissa elävillä eläimillä on ominaisuuksia, joiden avulla ne pystyvät tulemaan toimeen vaikeissakin olosuhteissa. Monet kestävät kuivuutta ja kykenevät lisääntymään yksipuolisella ravinnolla. Ne lisääntyvät nopeasti ja niillä on kyky piiloutua vikkelästi luoksepääsemättömiin paikkoihin. Jotkut saattavat muodostaa lepoasteita, joiden avulla päästään vaikeiden aikojen ylitse. Talon rakenteiden tilat, joita ne käyttävät tehokkaasti hyväkseen, ja edellä mainitut ominaisuudet vaikeuttavat usein niiden torjuntaa.

Torjunnan kannalta eläimen tunnistaminen on olennaista. Monet asuntojemme vieraista ovatkin jo tuttuja ja helposti tunnistettavissa, mutta tarvittaessa on turvauduttava asiantuntijan apuun.

Kirkkonummen Huolto Oy:n yhteistyö ammattilaisten kanssa auttaa taloyhtiöitä torjumaan näitä melko kiusallisia pikkuvieraita. Palvelu on mietitty tehokkaaksi ja läpinäkyväksi.

”Me teemme mitä lupaamme – jopa paremmin” on mottona yhteistyökumppanillamme. Kerro mitä odotat ja teemme kaikkemme sen saavuttamiseksi, nopeasti ja kustannustehokkaasti.

TORJUMME

* jyrsijäntorjunnat

* ampiaiset

* sokeritoukat

* muurahaiset

* turkis-, ihra- ym kuoriaiset

* lutikat

* elintarviketuholaiset

* koit

* lintujen poistot sisätiloista

ASENNAMME

* lintusuojaukset

* verkkosuojaukset

* sähkökiskosuojaukset

* piikkisuojaukset

* kiinteistöjen jyrsijäestot ja tiivistykset

* kontrollivälineet

MYYMME JA VUOKRAAMME

* UV-laitteet, kärpäslamput

* TrapTec- jyrsijäloukkujen etäseuranta

* riskikartoitukset ongelmakohtiin

Tuholaisten torjunnassa pätee se tosiasia, että ennalta ehkäisy on helpompaa kuin niiden hävittäminen. Säännölliset tarkastukset ja havainnot, puhtaanapito sekä kosteusolosuhteet vaikuttavat olennaisesti tuhoeläinten asettumiseen taloksi. Suoranaisessa torjunnassa on otettava huomioon ongelman aiheuttaja ja sen aikaansaamat tuhot sekä vietävä usein monivaiheinen torjunta loppuun ohjeiden mukaisesti.

Yhteydenotot ja tilaukset isännöitsijältäsi: Kirkkonummen Huolto Oy puh 09 221 9090.

Yhteistyössä: Pestes Oy ja Kirkkonummen Huolto

6.6.2017