Myymällä asuntosi itse voit säästää tuhansia euroja

Myymällä asuntosi itse voit säästää tuhansia euroja – Kirkkonummen Huolto Oy – Blok myy asuntosi itse palvelu auttaa.

Kun asunnonomistaja käyttää Kirkkonummen Huolto Oy – Blok fiksumpaa asuntokauppaa palvelua ja on valmis paneutumaan myyntityöhön, kiinteistönvälittäjän veloittamilta kustannuksilta säästytään. Itse myymällä säästää parhaimmillaan tuhansia euroja.

Harva suomalainen uskaltaa myydä asuntonsa itse, vaikka omalla myynnillä säästää tuhansia euroja.

Kuka onkaan paras asuntosi tuntija? Ei kukaan muu tunne asuntoasi niin hyvin kuin sinä itse. Totta! Miksi et käyttäisi tätä tuntemusta hyväksesi.

Mieti mitä kaikkea voit hankkia säästämilläsi rahoilla. Kiinteistönvälittäjät laskuttavat työstään nelisen prosenttia kauppahinnasta, mutta asuntoaan itse myyvä voi selvitä koko hommasta muutamalla satasella.

Palvelumme kautta tehdyissä kaupoissa on nähtävillä seuraava trendi. Hinnat ovat vähintään yhtä hyvät kuin välittäjien tekemissä kaupoissa ja myyntiajat ovat lyhemmät, eli kaupat näyttävät syntyvän nopeammin kuin välittäjän avulla.

Markkinoimme asuntoasi seuraavissa kanavissa: Etuovi, Oikotie, Facebook, Instagram.

Miten toimia?

Paljon on säästettävissä joten, itse myymistä kannattaa harkita hyvinkin tarkkaan.

Varaa myyntityöhön aikaa?

Parasta on ottaa asunnonmyynti omana työrupeamana, jonka aikana kalenterissasi on varattu tarpeeksi tilaa näytöille. Kun sinulla on aikaa näytöissä kävijöille, saat etulyöntiaseman verrattuna välittäjiin.

Saat meiltä: Asuntoesitteet, kerroskyltit oviin, kenkäsuojat, tarvittavat asiakirjat

Tunne asuntosi ja yhtiön asiat

Ostopäätöksen tekijöille pelkkä asuntoon tutustuminen ei yleensä riitä. He haluavat nähdä varastotilat ja muut taloyhtiön yhteistilat. Näytä myös ne, se saattaa ratkaista koko kaupan.

Opiskele asuntoosi ja taloyhtiöösi liittyvät tosiseikat ennen näyttöjä. Isännöitsijäntodistuksessa on mustaa valkoisella tietoja mm. taloyhtiön lämmitysjärjestelmästä, yhtiövastikkeesta, vesimaksusta sekä jo tehdyistä ja tulossa olevista remonteista.

Ole yhteydessä myös pankkiisi. Tarkista asuntosi osakekirjojen tilanne, samoin kuin mahdolliset panttaukset. Pankki hoitaa paperit nopeasti valmiiksi, kun on aika tehdä kaupat.

”Kun kyse on hyvästä taloyhtiöstä jossa isännöintiä hoitaa Kirkkonummen Huolto, itse myymisen riski on hyvin pieni.”

Asuntoa itse myydessäsi Kirkkonummen Huolto – Blok fiksumpaa asuntokauppaa palveluun sisältyy asuntosi siivoaminen ja kuvaus. Kuten huomaat, ammattilaisten muutamat työtunnit eivät maltaita maksa sillä ne sisältyvät palkkioomme.
Asunnonmyyntisivusto auttaa kaikessa ja kun kaupat syntyvät kauppakirjat muodostuvat sivustojen kautta. Helpompaa asuntokauppa ei voi olla.

Palveluumme sisältyy lisäksi seuraavat elementit auttamaan sinua asuntokaupassa: Ohjeet myyjälle, ohjeet ostajalle, kauppakirjan laadinta ja varainsiirtoverolasku.

Asunnon pyyntihinnan määrittäminen onnistuu palvelun kautta ja tutkimalla asuinalueellasi ja taloyhtiössäsi toteutuneita neliöhintoja. Kannattaa olla realisti myyntihintaa määriteltäessä.

Muista! Ellei kauppoja ei kuluja.

Kokeilu on tehty helpoksi, sillä tarjoamme täyden tyytyväisyystakuun. Mikäli asunto ei mene kaupaksi, voi asunnon myyjä lopettaa palvelun käytön koska tahansa kuluitta ja ilman irtisanomisaikaa. Klikkaa alla olevaa linkkiä ja tutustu palveluun.

Tutustu oman asunnon myyntiin vaikka heti.

Kirkkonummen Huolto Oy – Blok fiksumpaa asuntokauppaa.

Myy asuntosi itse pähkinänkuoressa

Jopa 6x edullisempi 0,95% välityspalkkio

Asunnot myyty keskimäärin 3x nopeammin

Et maksa mitään, jos asunto ei mene kaupaksi

Laillistetun kiinteistönvälittäjän tuki ja turva (LKV)

Tärkeät vinkit asuntokauppaan!

Asunto on tärkein

Esimerkiksi lemmikkieläimesi eivät kuulu kauppaan, joten vie eläimet hoitoon näyttöjen ajaksi. Älä ota vastaan ostajaehdokkaita suosikkijoukkueesi fanipaidassa ja verkkareissa. Oletko nähnyt kiinteistönvälittäjää risassa t-paidassa crocsit jalassa. Mieti minkälainen myyjä herättää luottamusta ja toimi sen mukaan.

Mieti mitä sanot

Pystyt tarjoamaan näytöissä kävijöille tietoa, jota välittäjillä ei ole. Jos sinulta kysytään naapureista, ei kannata mustamaalata heitä vaikkeivat tervehdikään.  Voit pukea sen vaikka näin ”Taloyhtiössämme on tapana kunnioittaa ihmisten yksityisyyttä. ”

Myy kunnes kauppa on tehty

Jotkut jäävät pohtimaan kauppoja. Lupaus on lunastettu vasta sitten kun kauppakirjat on allekirjoitettu. Pidä kiinni kaikista kiinnostuneista ja ole aktiivinen.

Huono päiväsi ei saa näkyä

Asuntoa vaihdetaan eri syistä, mm parisuhteiden kariutuessa jne. Näytöissä kävijät voivat kertoa yhtä ja toista. Myyjänä sinun on pysyttävä neutraalina. Älä myöskään rasita kävijöitä oman elämäsi asioilla. Vaikka sinulla olisi huono päivä, se ei saa näkyä.

Muista malttaa – kaupat syntyvät kyllä

Älä hermostu, vaikka ensimmäisenä päivänä ei olisi ryntäystä asunnollesi. Kauppaan tarvitaan vain yksi ostaja, ja kun hinta on kohdallaan kaupat syntyvät ennemmin tai myöhemmin.

2.8.2019