Olisiko syytä tehdä kylpyhuoneremontti?

Tiedätkö, missä kunnossa kotisi/taloyhtiösi märkätilat ovat ja olisiko syytä tehdä kylpyhuoneen kuntotarkastus? Kylpyhuoneen ja muiden märkätilojen kuntoa kannattaa tarkkailla. Märkätilat kannattaa remontoida aika ajoin, varsinkin jos niiden tekninen käyttöikä alkaa lähestyä loppuaan. Vedeneristysten tiiviyspuutteet voivat aiheuttaa laajoja kosteusvaurioita rakenteisiin.

Kirkkonummen Huolto Oy:n remontti- ja saneerauspalvelu tuottaa asiakkailleen upeita kylpyhuoneita, saunoja ja muita märkätiloja kohtuu hintaan. Onko Teillä tarvetta, onko epäily, että kylpyhuone tai muu märkätila on remontin tarpeessa?

Ennen 2000-lukua rakennetut tai remontoidut märkätilat ovat pääsääntöisesti remontin tarpeessa. 2000-luvun alussa vedeneristys tuli vaatimukseksi märkätiloihin. Märkätilan käyttöikänä pidetään yleisesti n. 25 vuotta. Ilman vedeneristettä huomattavasti lyhyempi.

Märkätilat tulee pitää hyvässä kunnossa huoltamalla niitä säännöllisesti. Silikonin vaihto, on syytä suorittaa jopa 3 vuoden välein. Kattavampi remontti on syytä tehdä ennen kuin laaja kosteusvaurio on ehtinyt kehittyä.

Näkyykö märkätiloissasi merkkejä kosteusvaurioista?

Niitä voi havaita jopa silmämääräisesti. Esimerkiksi lattiakaivo on yksi tärkeimmistä osista, koska kaikki vesi poistuu sitä kautta. Lattiakaivon liitokset ja läpiviennit saattavat alkaa vuotaa ja vesi pääsee rakenteisiin. Vesiputkien ja viemärien läpiviennit seinässä tai lattiassa ovat myös kriittisiä paikkoja. Jos laatta on irti alustastaan lattiakaivon ympäriltä tai vaikka seinissä, on syytä epäillä veden pääsyä rakenteeseen.

Lattian kaatoja joudumme korjaamaan myös usein, ettei vesi lammikoidu minnekään lattialla. Myös saumojen kunto voi paljastaa jotain kylpyhuoneen kunnosta. Jos märkätilojen kunto huolestuttaa, kannattaa tilata kartoitus/tutkimus ammattilaiselta. Isännöitsijäsi auttaa ammattilaisen löytämisessä.

Märkätilaremontti tulee tehdä oikein?

Märkätilaremontissa kannattaa sijoittaa ammattilaisen tekemään työhön sekä laadukkaisiin materiaaleihin. Kirkkonummen Huolto Oy:n remontti- ja saneerauspalvelussa on vuosien kokemus ja osaaminen. Työnjohtaja Jussi Rusasella on 40 vuoden kokemus ja tietotaito, sekä kaikki tarvittavat sertifikaatit.

– Laadukkaan vedeneristysjärjestelmän ja pintamateriaalien valitseminen sekä ammattilaisen tekemä työ ovat avain onnistumiseen remonttikohteessa. Remontissa panostamme aina korkealaatuisiin tuotteisiin, vaikka ne ovatkin hieman kalliimpia. Työn erinomainen jälki on meille kunnia asia.

14.4.2022