Presidentti Mauno Koivisto haudataan helatorstaina – Kirkkonummen Huolto Oy kiinteistönhoito suruliputtaa asiakaskohteissaan

Presidentti Mauno Koiviston (1923–2017) valtiolliset hautajaiset pidetään helatorstaina 25. toukokuuta. Valtioneuvoston kanslia suosittaa hautajaispäiväksi yleistä suruliputusta koko maahan.

Koiviston kuoleman takia suruliputettiin yleisesti myös lauantaina 13. toukokuuta. Presidentti kuoli myöhään perjantai-iltana 12. toukokuuta 93-vuotiaana.

Helatorstaina liput nostetaan kokosalkoon alkuillasta

Koiviston hautajaispäivänä helatorstaina liput vedetään puolisalkoon kello 8. Siunaustilaisuus pidetään Helsingin tuomiokirkossa kello 13 alkaen. Valtioneuvoston kanslian mukaan muistotilaisuuden arvioidaan päättyvän kello 17.30 ja liput nostetaan koko salkoon vasta sitten. Liput lasketaan kello 21.

Koivisto haudataan Hietaniemen hautausmaalle Helsinkiin. Hän toimi tasavallan presidenttinä vuosina 1982–1994.

Kirkkonummen Huolto Oy liputtaa kiinteistöpalvelusopimusasiakkaiden yhtiöissä kuten valtioneuvosto suosittaa. Nämä sopimukseen kuulumattomat suruliputukset hoidetaan Kirkkonummen Huolto Oy:n toimesta ilman eri veloitusta taloyhtiöille.

23.5.2017