Suunnistuksen pitkän matkan SM Kirkkonummella

Suunnistuksen yleisen ja nuorten sarjojen pitkän matkan Suomen mestaruudet ratkottiin Kirkkonummella 3. – 4. syyskuuta 2016. Järjestelyistä vastasivat Kirkkonummelaisseura Lynx sekä suunnistusseura OK 77 Kauniaisista.

Sari Anttonen ja Miika Kirmula pitkän matkan Suomen mestarit 2016

Suunnistuksen pitkän matkan finaalit juostiin ja Suomen mestaruudet ratkottiin sunnuntaina 4.9.2016 Kirkkonummella Myllykylän maisemissa. Pääsarjojen mestaruudet veivät Keuruun Kisailijoiden Sari Anttonen ja Angelniemen Ankkurin Miika Kirmula. Anttonen voitti noin kahden minuutin erolla. Miesten kisassa kärkikolmikko mahtui noin minuutin sisään, vaikka aikaa kului lähes 1 h 50 min.

SM-mitalit eivät tänä vuonna irronneet helpolla. Siitä pitivät huolen erittäin vaativat radat sekä sateiden jäljiltä märkä ja raskas maasto. Naisten kärkikolmikko oli Sari Anttonen, Saila Kinni ja Emily Kemp, miehissä Miika Kirmula, Hannu Airila ja Fredric Portin.

Tulospalvelu

Kisaviikonlopun haastattelut