TALOYHTIÖN VUOSI – SYYSKUU

Syyskuussa hallitus ja isännöitsijä aloittavat tarvittaessa taloyhtiön strategian päivityksen. Muita hallinnollisia tehtäviä ovat muun muassa mahdollisen syysyhtiökokouksen koollekutsuminen ja tuleviin urakoihin liittyvät työt.

Kiinteistönhoidossa aletaan hiljalleen valmistautua tulevaan lämmityskauteen. Syyskuu on perinteisesti taloyhtiöissä hyvä ajankohta syystalkoiden järjestämiseen.

Hallinto

Hallitus kokoontuu tarvittaessa tai saa tilannetiedot suoraan isännöitsijältä. Yhtiön hallintoa hoidetaan ja Kirkkonummen Huollossa aloitetaan jo seuraavan vuoden tilinpäätösten valmistelu, eli ryhdytään hiljalleen laatimaan alustavaa aikataulua tilinpäätöksille.

Samalla pohditaan yleisesti taloyhtiön strategiaa, eli miten taloyhtiötä jatkossa kehitetään. Taloyhtiön toiminnan suunnitteluun löytyy opas: Taloyhtiön toiminnan suunnittelu – Kiinteistöalan Kustannus Oy.

Joissain yhtiöissä on vuosikierrosta poikkeava tilikausi, joten monella on syysyhtiökokous.

Jos seuraavalle vuodelle on tulossa korjaushankkeita, on syytä aloittaa hankkeiden valmistelut kilpailutuksineen.

Kiinteistönhoito

Ulkotyöt

Pihan nurmikoita leikataan tarvittaessa. Kesävedet suljetaan. Seurataan rakennuksen ja laitteiden kuntoa ja toimivuutta.

Sisätyöt

Tehdään muita huoltokalenterin osoittamia tarkistuksia ja tehtäviä. Siirrytään syyslämmitykseen, seurataan veden ja sähkön kulutusta ja tehdään vertailuja aiempiin vuosiin. Jatketaan ulkovalaistuksen toimivuuden tarkastusta ja vaihdetaan palaneita lamppuja pihavalaisimiin.

Viestintä

Huoneistotieto.fi palvelun kautta saat tiedot suoraan puhelimeesi. Taloyhtiön ajankohtaiset asiat löytyvät taloyhtiösi sähköiseltä ilmoitustaululta. Oletko milloin tutustunut taloyhtiösi pelastussuunnitelmaan?

Muuta ajankohtaista

Syyskuussa viimeistään lyödään lukkoon syystalkoiden ajankohta. Kutsut talkoisiin voi lähettää Huoneistotieto.fi järjestelmän kautta. Päätetään mitä talkoissa on tarkoitus tehdä, sovitaan työnjaosta kuten välineet, tarjoilut jne. Onhan taloyhtiöllä talkoita varten voimassa oleva ryhmätapaturma- tai talkoovakuutus?

Liputuspäivät

Syyskuussa ei ole liputuspäiviä.

KIRKKONUMMEN HUOLTO palvelee Sinua 8–16 arkisin ja hälytyspalvelu 24/7.

Tarvitset vain yhden puhelinnumeron

+ 358 9 221 9090